خانه / بازاریابی اینترنتی / بازاریابی رویدادی

بازاریابی رویدادی

بازاریابی رویدادی event marketing

 

بازاریابی رویدادی عبارت است از راهکاری تبلیغاتی که شامل ارتباط چهره به چهره بین شرکت ها و مشتریانشان در گردهمایی های خاصی همانند کنسرت ها، نمایشگاه های فصلی کالا و خدمات و یا مسابقات ورزشی می شود. در این نوع از بازاریابی، کسب و کارها با برگزاری گردهمایی های سرگرم کننده همچون نمایشگاه ها، رقابت ها و یا مهمانی ها از طریق ارائه رایگان نمونه محصول بطور مستقیم به مشتریان دسترسی پیدا کنند. این عمل کارآمد خواهد بود چون مصرف کنندگان را در حالی با تجارتشان درگیر می کنند که در محیطی دوستانه و رقابتی قرار می گیرند.

یک استراتژی بازاریابی رویدادی موفق، علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد محصول یا خدمت، اعتبارش را نیز به شرکت کنندگان نشان می دهد. یک برگ تخفیف، نمونه مجانی و مسابقه ای مفرح می تواند این احساس را به مشتریان منتقل کند که دارند سود می برند و تنها در یک اقدام بازاریابی تجاری شرکت نمی کنند.
بر خلاف تبلیغاتی که یک پیام همگانی از طریق تلویزیون، رادیو و یا تابلوی اعلانات برای میلیون ها مصرف کننده پخش می شود، بازاریابی رویدادی افراد یا گروه های خاصی را به هنگام تجمع مورد هدف قرار می دهد تا شاید بتواند تأثیرات کیفی بر افراد بگذارد.
رمز موفقیت در یک بازاریابی رویدادی تأثیرگذار شناسایی صحیح مخاطبان هدف و ایجاد تجربه ای است که در خاطر شرکت کنندگان ماندگار شود. کسب و کارها با یافتن فرصت برای تعامل با جمعی از افراد مورد هدف خود، اعم از مشتریان فعلی و خریداران احتمالی می تواند تأثیرات مطلوب و روابط پایداری را با آنها ایجاد کند. در بهترین حالت، اکثر رویداد های خلاقانه تعاملاتی را خلق می کنند که نه تنها تأثیر مثبت آنی آن ها بر عنوان تجاری منعکس می شود، بلکه تا مدت ها پس از پایان آنهم آوازه اش بلند خواهد بود.

منبع سایت آی بازاریابی

درباره ی mrbaruei

همچنین ببینید

بازاریابی مشوقی یا ترویجی promotional marketing

بازاریابی مشوقی یا ترویجی

بازاریابی مشوقی یا ترویجی   بازاریابی مشوقی یک استراتژی بازاریابی است که انگیزه مشتری را …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *